Služby

Finančná gramotnosť pre základne a stredné školy

„Moje peniaze“ pre žiakov základných škôl

  • 30 ročné odborné kúsenosti lektoriek
  • Interaktívna a zábavná forma
  • Hry a súťaže
  • Rozvoj kritického myslenia
  • Komunikačné a prezentačné zručnosti

Rozsah: 10 vyučovacích hodín (2 dni), resp. možnosť prispôsobiť požiadavkám školy, nové témy

  1. Peniaze – prečo existujú (2 hodiny)
  2. Naučme sa hospodáriť – ako je to u nás doma (2 hodiny)
  3. Chcem, aby moje peniaze pracovali za mňa – Investovanie (2 hodiny)
  4. Nenechajme sa oklamať (1 hodina)
  5. Začnime deň s úsmevom – Soft skils (2 hodiny)
  6. Čo sme sa naučili – preverenie znalostí – sladká odmena(1 hodina)

Hry prebiehajú v skupinách, žiaci prezentujú svoje názory pred spolužiakmi. Ostatní žiaci oponujúŽiaci sú odmeňovaní za aktivitu, po skončení kurzu sa píše záverečný test, najlepší dostanú vecné ceny (USB kľúč, perá, notesy).

„Moje peniaze“ pre žiakov stredných škôl

  • 30 ročné odborné kúsenosti lektoriek
  • Interaktívna a zábavná forma
  • Hry a súťaže
  • Rozvoj kritického myslenia
  • Komunikačné a prezentačné zručnosti

Rozsah: 6 blokov po 2 vyučovacie hodiny, spolu 12 vyučovacích hodín

Optimálna skupina: 15 - 18 žiakov

  1. Banková sústava – história – vývoj meny a platobných systémov, banková sústava EU – základné pojmy a produkty v bankovníctve (hra a prezentácia), účty pre mladých, hra – založenie účtu – vyhľadávanie a porovnávanie podmienok na webových stránkach slovenských bánk, žiaci si vyberú „najlepšiu banku“ a argumentujú spolužiakom dôvody ich výberu, platobné karty a moderné platobné prostriedky, internetbanking, otázky žiakov.
  2. Osobné a rodinné financie – inflácia (video, diskusia, riešenia), mzda, dane a odvody, hra – žiaci „dostanú“ k dispozícii 75 EUR a ich úlohou bude vykonať nákup pre 4 člennú rodinu na víkend, žiaci zisťujú aké su aktuálne ceny potravín, vysvetlenie príjmov a výdavkov rodinného rozpočtu, zostavenie osobného rozpočtu – hra.
  3. Investovanie –  diskusia na tému bohatstvo, vysvetlenie pojmov (hra), rozdiel medzi sporením, obchodovaním a investovaním (hra, prezentácia), ako investovať (prezentácia), nástroje finančného trhu –  akcie, dlhopisy, podielové fondy, realitné fondy a ETF, hra – investuj 50 000 USD a vyhraj, simulácia 2 ročného investovania do akcií, komodít a drahých kovov na burze, vyhodnotenie a ocenenie najlepšieho investora, otázky žiakov.
  4. Moje prvé bývanie – základné pojmy (hra), aktívna práca s katasterportálom, vyhľadanie nehnuteľnosti kde žiak býva, vygenerovanie listu vlastníctva, aktívna práca s realitnými portálmi – vyhľadávanie nehnuteľnosti na kúpu/prenájom. Skupinová práca – na PC, žiaci si hľadajú ideálne zamestnanie – portál Profesia, hľadajú si zodpovedajúce bývanie a simulujú si hypotekárny úver v slovenských bankách – porovnávanie – práca s katasterportálom, realitnými portálmi a hypotekárnymi kalkulačkami jednotlivých bánk. Žiaci argumentujú, prečo sa tak rozhodli.  Otázky žiakov.
  5. Dôchodkový systém a poistenie – základné pojmy (hra), vysvetlenie fungovania súčasného systému dôchodkov + potreby dôchodkovej reformy, vysvetlenie I. II. a III. piliera, hra – argumenty prečo si zvoliť III. pilier, otázky žiakov, druhy poistenia – zákonné a komerčné poistenie, výhody a nevýhody (hra), simulácia povinného zmluvného poistenia, havaríjneho poistenia,  životného poistenia a poistenia bytu – práca s poistnými kalkulačkami na webe, otázky žiakov.
  6. Komunikačné softskils – prvý dojem –  vysvetlenie a trénig, neverbálna a verbálna komunikácia – vysvetlenie a tréning, haptika – empatia – asertivita. Pracovný pohovor – modelové situácie. Spätná väzba. Otázky žiakov.

Hry prebiehajú v skupinách, žiaci prezentujú svoje názory pred spolužiakmi. Ostatní žiaci oponujúŽiaci sú odmeňovaní za aktivitu, po skončení kurzu sa píše záverečný test, najlepší dostanú vecné ceny (USB kľúč, perá, notesy).

Postup spolupráce

Ako to funguje?

  1. Zavoláte mi alebo napíšete.
  2. Dohodneme si stretnutie – osobné alebo online.